triviums-apmaciba-kritiska-domasana
TRIVIUMS
185.00 +PVN
4 stundas
Tiešsaistē
67 282 219
TRIVIUMS
67 282 219
Kritiskā domāšana un rīki labākai komunikācijai
4 stundas
Tiešsaistē
185.00 +PVN

Vai atceries to reizi, kad piedalījies diskusijā, kurā juties tā, it kā runātu ar sienu? Mēs visi esam piedzīvojuši situāciju, kurā liekas tik pašsaprotami, ka mums ir taisnība, bet otrs cilvēks mūs nedzird, nesaprot un mums nepiekrīt. Pat ja savu teikto esi pamatojis ar faktiem un loģiskiem izskaidrojumiem, otrs tāpat turas pie savas taisnības. Parasti tas abos rada nepatīkamas sajūtas un bieži arī satraukumu, vai šis būs traucēklis jūsu draudzībai un turpmākai savstarpējai komunikācijai? 

Šajā kursā par domāšanas metodēm, kas ļauj mums būt drošākiem, ka taisnība ir mūsu pusē. Par komunikācijas paņēmieniem, kuri mums palīdzēs panākt to, ka otrs cilvēks ieklausās mūsu viedoklī arī tad, ja tam nepiekrīt. Domāt kritiski nozīmē pielāgot savus uzskatus realitātei. Kā to sasniegt? Apgūstot zinātnē pielietoto metožu pamatus un apzinoties, kādas kļūdas mēs varam pieļaut savos spriedumos. Tas dos mums iespēju orientēties pat tādās tēmās, kurās neesam eksperti un varēsim gan sevi, gan citus pieķert domāšanas kļūdās, kuras pratīsim koriģēt. Pēc tam, kad būsim izpratuši, kā domāt, nepieļaujot kļūdas (vai, vismaz, būtiski samazinot to iespēju) ķersimies pie komunikācijas metodēm, kurās aplūkosim psiholoģijas un emociju lomu komunikācijā. Uzzināsim praktiskas metodes, ko pielietot, lai liktu sarunas biedriem nolaist emocionālos vairogus, kuri bieži tiek pacelti, ja otra puse mums nepiekrīt.

Savā laikā Plūtarhs ir teicis: “Prāts nav trauks kas jāpiepilda, bet malka, kuru jāpiešķiļ”. 

Kursa mērķis: apgūt kritisko domāšanu un komunikācijas paņēmienus faktu pasniegšanai.

Ieguvumi:

  • spēja atpazīt aplamības tēmās, kurās neesat eksperts;
  • spēja pasniegt un analizēt argumentu;
  • praktiski paņēmieni efektīvai komunikācijai, it īpaši brīžos, kad sarunas
  • biedrs negrib pieņemt faktus un loģiku;
  • izpratne par emociju lomu komunikācijā un spēja strādāt ar emocionāliem saspīlējumiem sarunas laikā.

Kursa ilgums: 2 x 2 stundas.

Darba metode: teorija un praktiski vingrinājumi gan individuāli, gan grupās.

Mērķauditorija: visi tie, kas vēlas attīstīt kritiskās domāšanas un argumentēšanas prasmi.

Programma

1. Loģikas kļūdas. Kā uz tām neuzķerties un nepieļaut pašiem.

Loģikas kļūdas izriet no nepilnībām mūsu domāšanā. Mēs tās bieži nepamanām, jo tās ir tik izplatītas, ka šķiet normāla daļa no diskusijas. 

Šajā sadaļā būs individuāls un grupu praktiskais darbs ar loģikas kļūdu atpazīšanu gan savos, gan citu cilvēku izteikumus. Apgūsiet veidus, kā uz tām reaģēt. 

2. Kā zinātniskais domāšanas veids atšķiras no ikdienišķas domāšanas.

Varētu šķist, ka ikdienai mums pietiek ar paļaušanos uz intuīciju un pedantiskākas domāšanas metodes varam atstāt zinātnei, taču zinātniskais domāšanas veids ir labākais līdzeklis reālās situācijas izprašanai. Zināt, kādi ir mūsu patiesie apstākļi ir noderīgi arī tālu ārpus zinātnes.

3. Pierādījumu veidi un kāda ir to ticamības hierarhija.

Mēs bieži dzirdam frāzi “pētījumi pierādījuši, ka…”. 

Šajā sadaļā par to, ka pētījumi mēdz būt dažādi un uzzināsim, kas vienu pētījumu padara vairāk vai mazāk ticamu par citu.

4. Kā veidot spēcīgu argumentu un kā to pasniegt, lai tas ir viegli saprotams.

  • Arguments ir pamatots izteikums.
  • Argumenta veidi.
  • Kā veidot labu pamatojumu argumentam.
  • Šajā sadaļā būs grupu darbs argumentu veidošanā un pasniegšanā.

5. Kāda ir sinonīmu emocionālās nokrāsas loma komunikācijā.

Vienu un to pašu informāciju var pasniegt dažādos veidos. Pat cenšoties būt objektīvi, mēs (un citi) bieži piešķiram emocionālu nokrāsu tam, ko sakām, paši to neapzinoties. 

Šajā sadaļā būs individuālais darbs piešķirot tekstam emocionālu nokrāsu.

6. Kā panākt, lai otrs cilvēks nolaiž emocionālās barjeras un ieklausās.

  • Kā atpazīt cilvēka tipu ar kuru runājam?
  • Kā pasniegt informāciju tā, lai tā tiek pareizi uztverta?
  • Emocionālās barjeras sarunu laikā un kas mums jādara, lai otrs cilvēks tās nolaistu un ieklausītos mūsu argumentos.    

Tiešsaistes seminārs notiks Zoom platformā. Nodrošiniet datoru ar labu interneta pieslēgumu, kameru, austiņām un mikrofonu. Tiešsaistes links jums tiks nosūtīts e-pastā.

Realizējot korporatīvi, programmu var pieskaņot uzņēmuma specifikai un vajadzībām.

Treneris: Juris Baltačs

Argumentācijas un kritiskās domāšanas treneris. 

Ar TRIVIUMS sadarbojas kopš 2022. gada. Vada kritiskās domāšanas un argumentācijas treniņus latviešu un angļu valodā.

 

Informēt par plānoto datumu

Notikums tiek drīzumā plānots. Ja vēlaties, lai mēs informējam par plānoto norises datumu, atsūtiet savus kontaktus.

Vārds*
Tālrunis*
E-pasts*
Komentāri

Saistošie tēmas tuvākie notikumi

Klātienē
26.septembris, 2023 (otrdien)
Pārliecinoša uzstāšanās un ideju pārdošana ©
TRIVIUMS
Lai prezentācija būtu pārliecinoša, tai jābūt mērķtiecīgai un strukturētai. Ir jāievēro zināmi nosacījumi savā stājā, ķermeņa valodā un runas veidā. Taču reizēm notiek tā, ka, pat rūpīgi gatavojoties un ievērojot šos priekšrakstus, mēs jūtamies ne savā ādā, un šķiet, ka klausītāji teiktajam tā īsti nenotic. Taču kāds cits, gluži “nepareizs” runātājs aizrauj, iedvesmo un pārliecina. Kāpēc tā?
12 stundas
495.00 +PVN
Klātienē
28.septembris, 2023 (ceturtdien)
Projektu vadīšanas pamati
Komercizglītības centrs | KIC
Iesaki savam projektu vadītājam! Projektu vadības esence ikdienas efektivitātei jeb pieprasītākais projektu vadības pamatu kurss – no projekta definēšanas līdz riskiem līdz projektu vadītāja kompetencēm – reāli piemēri, pieredze un prakse.
16 stundas
499.00 +PVN
Klātienē
3.oktobris, 2023 (otrdien)
Efektīvs darbs ar klientu pa tālruni
TRIVIUMS
Klientu apkalpošana pa tālruni prasa īpašu uzmanību un empātiju, lai mēs varētu sniegt izcilu servisu, neatkarīgi no sarunas tēmas un emocionālās intensitātes – vai tā ir informatīva, klientam palīdzoša vai par klienta neizpildītajām saistībām atgādinoša. Šis kurss piedāvā dziļāk izpētīt uz klientu orientētu servisu, fokusējoties uz telekomunikācijas specifiku.
6 stundas
210.00 +PVN
Klātienē
4.oktobris, 2023 (trešdien)
Vadītājs un vadītprasme
Komercizglītības centrs | KIC
Latvijā pieprasītākais vadītprasmju pamatu kurss. Svarīgākais, kas jāzina jaunam vadītājam, vadītājam, kas pa tādu kļuvis parādot sevi kā izcilu speciālistu vai nesen nodibinājuši savu uzņēmumu. Būtiskākais vadītāja arsenāls 2 dienu treniņā – no izaicinājumiem vadītāja lomā, personības iezīmēm un ierobežojumiem līdz līderībai, emocionālajai inteliģencei, konfliktu risināšanai, motivācijai.
16 stundas
499.00 +PVN
Klātienē
10.oktobris, 2023 (otrdien)
Projektu vadīšanas meistarklase | Sagatavošanās IPMA sertifikācijai
Komercizglītības centrs | KIC
Izcila pieredze kopā ar pasaules klases projektu vadības ekspertu Ivaru Ruņģi. Intensīvs 5 dienu triecienkurss projektu vadībā, kas pieredzējušiem projektu vadītājiem ļaus pāriet nākamajā profesionalitātes līmenī, kā arī sagatavoties starptautiskajai IPMA sertifikācijai. No projektu vadības aspektiem, riskiem, organizācijas reālajā praksē līdz kompetenču stiprināšanai praktiķa vadībā.
40 stundas
1,380.00 +PVN
Tiešsaistē
11.oktobris, 2023 (trešdien)
Agile pieeja procesu vadībā. Saprast + Izmantot
TRIVIUMS
Kas patiesībā ir Agile? Vai tā ir teorija, filozofija vai praktiska metode, kas dod reālus uzlabojumus? Kad un kā to pielietot? Vai tā der ikvienam uzņēmumam un organizācijai? Vai tās ieviešanā pastāv riski un kādi tie ir?Aicinām gūt atbildes uz šiem un vēl citiem jautājumiem, apmeklējot kursu “Agile pieeja procesu vadībā”!
6 stundas
295.00 +PVN

Individuālās konsultācijas

Funkciju audits
FORCEO
Organizācijas funkciju audits ir komplekss un uz ekspertu kompetenci balstīts novērtēšanas process, kura ietvaros uzņēmuma īpašnieki, padome vai valde iegūst strukturētas atbildes uz ...
Stratēģiskās plānošanas moderēšana
FORCEO
Stratēģiskā plānošana ir pasākumu kopums, kas vērsts uz vienošanos par uzņēmumā sasniedzamajiem mērķiem. It kā vienkārši, tomēr mūsu pieredze rāda, ka šādam darbam ir būtiskas nianses un ir reizes, kad ir vērts veikt pirmssagatavošanos un ...
Kā vadīt savas un citu emocijas?
Komercizglītības centrs | KIC
Kā būt empātiskam un kā rīkoties emocionāli pārsātinātās situācijās. Praktisko psihoterapeitu un vadības konsultantu supervīzijas, lai treneru savu reakciju, uztveri un paradumus komunikācija ar grūtajiem klientiem, kolēģiem, ģimeni un sevi.
Kā vadīt biznesu digitālajā laikmetā?
Komercizglītības centrs | KIC
Konsultācijas par digitālo transformāciju un biznesa pielāgošanu, stratēģija, digitālais mārketings, pārdošana, procesu digitalizācija, datu drošība u.c.
Vides pārvaldības standarts ISO 14001
Leilands un Putnis
Uzzini, kā izveidot un ieviest vides pārvaldības sistēmu organizācijā, kas nodrošina tās darbības atbilstību likumdošanas prasībām, un liecina par organizācijas spēju pielāgoties mūsdienu vides aizsardzības tendencēm.
Kvalitātes vadība un tās ieviešana
Leilands un Putnis
Kā ieviest un uzturēt piemērotākos kvalitātes vadības risinājumus atbilstoši organizācijas darbības jomai, vajadzībām un iespējām?