martins martinsons

Multitaskings un steidzamība ir ceļš uz izdegšanu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ieklausoties šodienas vadītājos, dzirdu viņu galvenās raizes: par daudz darba, par maz laika. Šādi vadītāji daudz strādā un viņiem nav laika refleksijai. Patiesību sakot, maz vadītāju pavada laiku tiešām efektīvi. Un lai gan vadītājiem šķiet, ka viņi pievēršas nozīmīgiem jautājumiem, patiesībā viņi tikai griežas vāveres ritenī.

Harvard Business Review pētījums atklāj diezgan nepatīkamu ainu. 90% vadītāju izšķiež laiku veicot dažādas aktivitātes, kas nesniedz vērtību ne komandai, ne uzņēmumam. Citiem vārdiem, vien 10% vadītāju darbā mērķtiecīgi nododas jēgpilnām aktivitātēm, paredzot laiku arī pašanalīzei.

Pētījumi liecina, ka efektīvi vadītāji, rod līdzsvaru starp šīm divām īpašībām: fokusu un enerģiju. Uztveriet fokusu kā koncentrētu uzmanību – spēju koncentrēties uz mērķi un ieraudzīt uzdevumus to sasniegšanai. Par enerģiju domājiet kā sparu, kas pildīts ar spēcīgu personīgu apņemšanos.

Ja vadītājam piemīt tikai viena no šīm īpašībām: viņš vai nu ļoti labi zina, kas ir jādara, bet pašam trūkst spēka paveikt darbus, kas var rezultēties ar izdegšanu, vai nu strādā tiešām enerģiski, nepamanot, ka nekas lietderīgs īsti nav paveikts, kas sliktākajā gadījumā noved pie neveiksmēm.

Risinājums līdzsvara rašanai ir atrast laiku sev. Tas nozīmē: izveidot paradumu ieplānot atjaunošanos – laiks sev kā vadītājam 2x nedēļā pa 30 minūtēm līdz 1 stundai. Kamēr tas nav izdarīts, vadītāja smadzenes jūk prātā. Vai kā teica filmā “The Best Exotic Marigold Hotel” – vāvere mirusi, bet ritenis vēl griežas.

Kad nav laika un līdzsvara starp personīgo dzīvi un darbu, ir vērtīgi uzdot jautājumu, ko man nozīmē līdzsvars? Ko es darītu ar papildus 2 stundām laika? Vai es pavadītu vairāk laika strādājot vai pavadītu laiku ar ģimeni, draugiem, aktīvajai atpūtai? Atklātas atbildes sev ir pirmais solis ceļā uz risinājumu.

Saistošas tēmas publikācijas

woman using laptop computer with vr headset
Spring Valley
Spring Valley
Radošā pieeja uzņēmuma konkurētspējas veicināšanā
Kā sadarboties ar radošiem darbiniekiem un kā vaidot radošumu veicinošu uzņēmuma vidi?
scamper metode
Dainis Locāns
Dainis Locāns
SCAMPER - produktu un pakalpojumu uzlabošana
Šis rīks palīdz ģenerēt idejas jauniem produktiem un pakalpojumiem, mudinot jūs domāt par to, kā uzlabot jau esošos.
Klusums komandā nav zelta vērtībā – tas ir …
viesturs_meiksans
Viesturs Meikšāns
Klusums komandā nav zelta vērtībā – tas ir ...
Vai zinājāt, ka starp darba apstākļiem, kas potenciāli var radīt psihosociālos riskus, tai skaitā stresu un izdegšanu, ir neefektīva komunikācija darba vietā?
sarunajies
Mara Spicberga
Māra Špicberga
Pasaki man, ar ko Tu sarunājies, un es pateikšu, kur Tu esi
Praktiski vingrinājumi Lielā Apjukuma laikā.
klienta pieredzes karte
Dainis Locāns
Dainis Locāns
Pārdošanas piltuve pret Klienta pieredzes karti
Kāpēc uzņēmumu īpašniekiem un produktu vadītājiem pētīt klienta pieredzi?
izdegšana
Inta Santa
Izdegšana
Zaķis un bruņurupucis tur nokļūst katrs pa savu ceļu.
Klientu pieredze
Dainis Locāns
Dainis Locāns
Kas ir klientu pieredzes karte un ar ko sākt?
Kā vizualizēt organizācijas mijiedarbību ar klientiem.