triviums-apmaciba-pieauguso-izglitiba-kritiska-domasana-komunikacija
TRIVIUMS
185.00 +PVN
4 stundas
Tiešsaistē
67 282 219
TRIVIUMS
67 282 219
Kritiskā domāšana un rīki labākai komunikācijai. JAUNUMS
4 stundas
Tiešsaistē
185.00 +PVN

Vai atceries to reizi, kad piedalījies diskusijā, kurā juties tā, it kā runātu ar sienu? Mēs visi esam piedzīvojuši situāciju, kurā liekas tik pašsaprotami, ka mums ir taisnība, bet otrs cilvēks mūs nedzird, nesaprot un mums nepiekrīt. Pat ja savu teikto esi pamatojis ar faktiem un loģiskiem izskaidrojumiem, otrs tāpat turas pie savas taisnības. Parasti tas abos rada nepatīkamas sajūtas un bieži arī satraukumu, vai šis būs traucēklis jūsu draudzībai un turpmākai savstarpējai komunikācijai? 

Šajā kursā par domāšanas metodēm, kas ļauj mums būt drošākiem, ka taisnība ir mūsu pusē. Par komunikācijas paņēmieniem, kuri mums palīdzēs panākt to, ka otrs cilvēks ieklausās mūsu viedoklī arī tad, ja tam nepiekrīt. 

Domāt kritiski nozīmē pielāgot savus uzskatus realitātei. Kā to sasniegt? Apgūstot zinātnē pielietoto metožu pamatus un apzinoties, kādas kļūdas mēs varam pieļaut savos spriedumos. Tas dos mums iespēju orientēties pat tādās tēmās, kurās neesam eksperti un varēsim gan sevi, gan citus pieķert domāšanas kļūdās, kuras pratīsim koriģēt. Pēc tam, kad būsim izpratuši, kā domāt, nepieļaujot kļūdas (vai, vismaz, būtiski samazinot to iespēju) ķersimies pie komunikācijas metodēm, kurās aplūkosim psiholoģijas un emociju lomu komunikācijā. Uzzināsim praktiskas metodes, ko pielietot, lai liktu sarunas biedriem nolaist emocionālos vairogus, kuri bieži tiek pacelti, ja otra puse mums nepiekrīt.

Savā laikā Plūtarhs ir teicis: “Prāts nav trauks kas jāpiepilda, bet malka, kuru jāpiešķiļ”. 

Kursa mērķis: apgūt kritisko domāšanu un komunikācijas paņēmienus faktu pasniegšanai.

Ieguvumi:

  • spēja atpazīt aplamības tēmās, kurās neesat eksperts;
  • spēja pasniegt un analizēt argumentu;
  • praktiski paņēmieni efektīvai komunikācijai, it īpaši brīžos, kad sarunas biedrs negrib pieņemt faktus un loģiku;
  • izpratne par emociju lomu komunikācijā un spēja strādāt ar emocionāliem saspīlējumiem sarunas laikā.

Kursa ilgums: 2 x 2 stundas.

Darba metode: teorija un praktiski vingrinājumi gan individuāli, gan grupās.

Mērķauditorija: visi tie, kas vēlas attīstīt kritiskās domāšanas un argumentēšanas prasmi.

Programma

1. Loģikas kļūdas. Kā uz tām neuzķerties un nepieļaut pašiem.

Loģikas kļūdas izriet no nepilnībām mūsu domāšanā. Mēs tās bieži nepamanām, jo tās ir tik izplatītas, ka šķiet normāla daļa no diskusijas. 

Šajā sadaļā būs individuāls un grupu praktiskais darbs ar loģikas kļūdu atpazīšanu gan savos, gan citu cilvēku izteikumus. Apgūsiet veidus, kā uz tām reaģēt. 

2. Kā zinātniskais domāšanas veids atšķiras no ikdienišķas domāšanas.

Varētu šķist, ka ikdienai mums pietiek ar paļaušanos uz intuīciju un pedantiskākas domāšanas metodes varam atstāt zinātnei, taču zinātniskais domāšanas veids ir labākais līdzeklis reālās situācijas izprašanai. Zināt, kādi ir mūsu patiesie apstākļi ir noderīgi arī tālu ārpus zinātnes.

3. Pierādījumu veidi un kāda ir to ticamības hierarhija.

Mēs bieži dzirdam frāzi “pētījumi pierādījuši, ka…”. 

Šajā sadaļā par to, ka pētījumi mēdz būt dažādi un uzzināsim, kas vienu pētījumu padara vairāk vai mazāk ticamu par citu.

4. Kā veidot spēcīgu argumentu un kā to pasniegt, lai tas ir viegli saprotams.

  • Arguments ir pamatots izteikums.
  • Argumenta veidi.
  • Kā veidot labu pamatojumu argumentam.

Šajā sadaļā būs grupu darbs argumentu veidošanā un pasniegšanā.

5. Kāda ir sinonīmu loma komunikācijā.

Vienu un to pašu informāciju var pasniegt dažādos veidos. Pat cenšoties būt objektīvi, mēs (un citi) bieži piešķiram emocionālu nokrāsu tam, ko sakām, paši to neapzinoties. 

Šajā sadaļā būs individuālais darbs piešķirot tekstam emocionālu nokrāsu.

6. Kā panākt, lai otrs cilvēks nolaiž emocionālās barjeras un ieklausās.

  • Kā atpazīt cilvēka tipu ar kuru runājam?
  • Kā pasniegt informāciju tā, lai tā tiek pareizi uztverta?
  • Emocionālās barjeras sarunu laikā un kas mums jādara, lai otrs cilvēks tās nolaistu un ieklausītos mūsu argumentos.    

Tiešsaistes seminārs notiks Zoom platformā. Nodrošiniet datoru ar labu interneta pieslēgumu, kameru, austiņām un mikrofonu. Tiešsaistes links jums tiks nosūtīts e-pastā.

Realizējot korporatīvi, programmu var pieskaņot uzņēmuma specifikai un vajadzībām.

Treneris: Juris Baltačs 

Argumentācijas un kritiskās domāšanas treneris. Darbojas bezpeļņas kritiskās domāšanas un zinātnes popularizēšanas projektā SkeptiCafe. Argumentēšanas prasmi attīstījis iesaistoties Latvijas debašu kopienā. Juris ir piedalījies vairākos Latvijas un starptautiskos debašu turnīros gan kā dalībnieks, gan kā tiesnesis. 

Juris ir liels zinātnes entuziasts, interesējas par zinātnes un tehnoloģijas ietekmi uz sabiedrību.

Vadījis podkāstu “Svarīgās detaļas”, kurā sarunājās ar dažādiem cilvēkiem, kā piemēram, Vairu Vīķi-Freibergu, Ingu Spriņģi, Valdis Zatleru, Kristu Vāveri, un daudziem citiem. Ar podkāsta viesiem viņš runāja par gūtajām atziņām, darot savu darbu un dzīvē kopumā.

Šobrīd ir jaunākais programmētājs uzņēmumā MAK IT.

Ar TRIVIUMS sadarbojas kopš 2022. gada. Vada kritiskās domāšanas un argumentācijas treniņus latviešu un angļu valodā.

Izglītība:

  • maģistra grāds uzņēmējdarbības vadībā, Banku augstskola;
  • bakalaura grāds uzņēmējdarbības vadībā, Banku augstskola.

Profesionālā attīstība:    

  • Sellfy digitālā mārketinga speciālists;
  • Infinitum Google Ads speciālists;
  • UniCredit Bank pārdošanas nodaļas asistents.

Informēt par plānoto datumu

Notikums tiek drīzumā plānots. Ja vēlaties, lai mēs informējam par plānoto norises datumu, atsūtiet savus kontaktus.

Vārds*
Tālrunis*
E-pasts*
Komentāri

Saistošie tēmas tuvākie notikumi

Tiešsaistē
27.marts, 2023 (pirmdien)
6 būtiskas rīcības komandu vadītājiem
FranklinCovey Latvia
Palīdzi vadītājiem gūt panākumus savā lomā, attīstot prasmes, kas ir fundamentālas efektīvai komandas vadībai. Šis treniņš ir ideāli piemērots gan jaunajiem vadītājiem, kuri vēlas veikt veiksmīgu pāreju no rezultātu sasniegšanas individuālā līmenī uz efektīvu komandas vadīšanu, gan arī jau pieredzējušiem vadītājiem, kuri meklē praktiskus un pārbaudītus padomus, kā efektīvi vadīt savas komandas.
9 stundas
440.00 +PVN
Klātienē
18.maijs, 2023 (ceturtdien)
Līderības prasmju attīstības programma
TRIVIUMS
Kurss visu līmeņu vadītājiem, speciālistiem, kam nepieciešams attīstīt un nostiprināt līderības un komandas vadības kompetences.
12 stundas
420.00 +PVN
Klātienē
20.aprīlis, 2023 (ceturtdien)
Ievads ilgtspējā & ESG. Galvenie jēdzieni, koncepti, to nozīme
TRIVIUMS
Uzņēmuma laba pārvaldība, kā arī atbildība pret vidi un sabiedrību (jeb ESG) šodienas ģeopolitisko notikumu un straujo klimata pārmaiņu notikumu kontekstā ir kļuvis teju izšķirošs biznesa veiksmes faktors. Ir sācies jauns – ilgtspējīgas un atbildīgas ekonomikas – laikmets, kurā ilgtspējīga biznesa darbība nu ir būtiska konkurētspējas priekšrocība.
2 stundas
110.00 +PVN
Tiešsaistē
13.marts, 2023 (pirmdien)
Galvassāpes: mīti un patiesības
TRIVIUMS
Šķiet, ka lielākajai daļai cilvēku kaut reizi dzīvē ir sāpējusi galva. Pēc jaunākajiem Latvijas iedzīvotāju paraduma pētījuma datiem 45% cilvēku ir sūdzības par galvassāpēm dažādu iemeslu dēļ. Daļai cilvēku galvassāpes mēdz būt pat tik spēcīgas, ka īslaicīgi rada darba nespēju un kopumā ievērojami pasliktina dzīves kvalitāti. Vienas no pasaulē biežāk sastopamajām galvassāpēm ir migrēna.
1 stundas
50.00 +PVN
Klātienē
15.februāris, 2023 (trešdien)
Dizaina domāšana. JAUNUMS
TRIVIUMS
Dizaina domāšana ir ieguvusi milzīgu popularitāti pasaules veiksmīgāko uzņēmumu vidū. Google, Apple, Siemens, Lufthansa, General Eletric ir tikai daži no uzņēmumiem, kuri šo pieeju izmanto gan jaunu produktu un pakalpojumu izstrādei, gan iekšējo procesu uzlabošanai.
6 stundas
295.00 +PVN
Klātienē
9.marts, 2023 (ceturtdien)
Efektīvs darbs ar klientu pa tālruni
TRIVIUMS
Klientu apkalpošana pa tālruni prasa īpašu uzmanību un empātiju, lai mēs varētu sniegt izcilu servisu, neatkarīgi no sarunas tēmas un emocionālās intensitātes – vai tā ir informatīva, klientam palīdzoša vai par klienta neizpildītajām saistībām atgādinoša. Šis kurss piedāvā dziļāk izpētīt uz klientu orientētu servisu, fokusējoties uz telekomunikācijas specifiku.
6 stundas
210.00 +PVN

Individuālās konsultācijas

Pieteikšanās līdz: 30. septembra, 2023
Funkciju audits
FORCEO
Organizācijas funkciju audits ir komplekss un uz ekspertu kompetenci balstīts novērtēšanas process, kura ietvaros uzņēmuma īpašnieki, padome vai valde iegūst strukturētas atbildes uz ...
Pieteikšanās līdz: 29. decembra, 2022
Stratēģiskās plānošanas moderēšana
FORCEO
Stratēģiskā plānošana ir pasākumu kopums, kas vērsts uz vienošanos par uzņēmumā sasniedzamajiem mērķiem. It kā vienkārši, tomēr mūsu pieredze rāda, ka šādam darbam ir būtiskas nianses un ir reizes, kad ir vērts veikt pirmssagatavošanos un ...
Pieteikšanās līdz: 26. februāra, 2021
Kā vadīt savas un citu emocijas?
Komercizglītības centrs (KIC)
Kā būt empātiskam un kā rīkoties emocionāli pārsātinātās situācijās. Praktisko psihoterapeitu un vadības konsultantu supervīzijas, lai treneru savu reakciju, uztveri un paradumus komunikācija ar grūtajiem klientiem, kolēģiem, ģimeni un sevi.
Pieteikšanās līdz: 31. marta, 2021
Kā vadīt biznesu digitālajā laikmetā?
Komercizglītības centrs (KIC)
Konsultācijas par digitālo transformāciju un biznesa pielāgošanu, stratēģija, digitālais mārketings, pārdošana, procesu digitalizācija, datu drošība u.c.
Pieteikšanās līdz: 30. decembra, 2023
Vides pārvaldības standarts ISO 14001
Leilands un Putnis
Uzzini, kā izveidot un ieviest vides pārvaldības sistēmu organizācijā, kas nodrošina tās darbības atbilstību likumdošanas prasībām, un liecina par organizācijas spēju pielāgoties mūsdienu vides aizsardzības tendencēm.
Pieteikšanās līdz: 10. februāra, 2023
Kvalitātes vadība un tās ieviešana
Leilands un Putnis
Kā ieviest un uzturēt piemērotākos kvalitātes vadības risinājumus atbilstoši organizācijas darbības jomai, vajadzībām un iespējām?