Multitaskings un steidzamība ir ceļš uz izdegšanu

Mārtiņš Martinsons

Ieklausoties šodienas vadītājos, dzirdu viņu galvenās raizes: par daudz darba, par maz laika. Šādi vadītāji daudz strādā un viņiem nav laika refleksijai. Patiesību sakot, maz vadītāju pavada laiku tiešām efektīvi. Un lai gan vadītājiem šķiet, ka viņi pievēršas nozīmīgiem jautājumiem, patiesībā viņi tikai griežas vāveres ritenī.

Harvard Business Review pētījums atklāj diezgan nepatīkamu ainu. 90% vadītāju izšķiež laiku veicot dažādas aktivitātes, kas nesniedz vērtību ne komandai, ne uzņēmumam. Citiem vārdiem, vien 10% vadītāju darbā mērķtiecīgi nododas jēgpilnām aktivitātēm, paredzot laiku arī pašanalīzei.

Pētījumi liecina, ka efektīvi vadītāji, rod līdzsvaru starp šīm divām īpašībām: fokusu un enerģiju. Uztveriet fokusu kā koncentrētu uzmanību – spēju koncentrēties uz mērķi un ieraudzīt uzdevumus to sasniegšanai. Par enerģiju domājiet kā sparu, kas pildīts ar spēcīgu personīgu apņemšanos.

Ja vadītājam piemīt tikai viena no šīm īpašībām: viņš vai nu ļoti labi zina, kas ir jādara, bet pašam trūkst spēka paveikt darbus, kas var rezultēties ar izdegšanu, vai nu strādā tiešām enerģiski, nepamanot, ka nekas lietderīgs īsti nav paveikts, kas sliktākajā gadījumā noved pie neveiksmēm.

Risinājums līdzsvara rašanai ir atrast laiku sev. Tas nozīmē: izveidot paradumu ieplānot atjaunošanos – laiks sev kā vadītājam 2x nedēļā pa 30 minūtēm līdz 1 stundai. Kamēr tas nav izdarīts, vadītāja smadzenes jūk prātā. Vai kā teica filmā “The Best Exotic Marigold Hotel” – vāvere mirusi, bet ritenis vēl griežas.

Kad nav laika un līdzsvara starp personīgo dzīvi un darbu, ir vērtīgi uzdot jautājumu, ko man nozīmē līdzsvars? Ko es darītu ar papildus 2 stundām laika? Vai es pavadītu vairāk laika strādājot vai pavadītu laiku ar ģimeni, draugiem, aktīvajai atpūtai? Atklātas atbildes sev ir pirmais solis ceļā uz risinājumu.

Saistošas tēmas publikācijas

Biznesa Klase
Biznesa klase ir atzītākā biznesa programma Latvijā jeb biznesa esence un svarīgākais, kas jāzina vadītājam par uzņēmuma, darbinieku un sevis vadīšanu. Augstu novērtētas mācības, ko augstu novērtējuši vairāk kā 1500 vadītāji. Tiek dēvēta par mūsdienīgu un praktisku alternatīvu augstskolu biznesa pamatu programmām.
Fishin Frenzy The major Hook Free Gamble In the Demo Function
Bejeweled 2 Deluxe
Inoffizieller mitarbeiter Online Kasino Unter einsatz von Natel and Telefonrechnung Bezahlen
Spring Valley
Radošā pieeja uzņēmuma konkurētspējas veicināšanā
Kā sadarboties ar radošiem darbiniekiem un kā vaidot radošumu veicinošu uzņēmuma vidi?
Dainis Locāns
Apvērses metode pakalpojumu uzlabošanai
Kā var uzlabot produktu vai pakalpojumu, izmantojot apvērses metodi?
Dainis Locāns
SCAMPER - produktu un pakalpojumu uzlabošana
Šis rīks palīdz ģenerēt idejas jauniem produktiem un pakalpojumiem, mudinot jūs domāt par to, kā uzlabot jau esošos.
Viesturs Meikšāns
Klusums komandā nav zelta vērtībā – tas ir ...
Vai zinājāt, ka starp darba apstākļiem, kas potenciāli var radīt psihosociālos riskus, tai skaitā stresu un izdegšanu, ir neefektīva komunikācija darba vietā?
Māra Špicberga
Pasaki man, ar ko Tu sarunājies, un es pateikšu, kur Tu esi
Praktiski vingrinājumi Lielā Apjukuma laikā.
Mārtiņš Martinsons
Multitaskings un steidzamība ir ceļš uz izdegšanu
Harvard Business Review pētījums atklāj diezgan nepatīkamu ainu.
Dainis Locāns
Pārdošanas piltuve pret Klienta pieredzes karti
Kāpēc uzņēmumu īpašniekiem un produktu vadītājiem pētīt klienta pieredzi?
Inta Santa
Izdegšana
Zaķis un bruņurupucis tur nokļūst katrs pa savu ceļu.
Dainis Locāns
Kas ir klientu pieredzes karte un ar ko sākt?
Kā vizualizēt organizācijas mijiedarbību ar klientiem.
Māra Špicberga
Dvēseles antropoloģija
Vēlēšanās tikt saprastam ir viena no galvenajām vajadzībām, kuras dēļ mēs veidojam attiecības.